De kinderen bewegen op een verhaal en nemen verschillende houdingen aan nl van een rups tot een vlinder. Samen genieten ze er van om buiten hun bewegingen te maken.
BOUWEN We hebben vorige week verschillende constructies gebouwd en deze van verschillende kanten bekeken. Ze hebben veel plezier gehad bij deze opdracht.
We maakten onze nieuwjaarsbrief en knutselden een rendier. We schreven er een lieve boodschap op voor de mensen in het rusthuis. De leerlingen van het 3de leerjaar hebben onze tekeningen bezorgd.
We hebben 2 weken aan ons thema gewerkt rond water en hadden een leuke afsluiter. We werden in groepjes verdeeld en kregen elke een blok ijs. Deze werd gewogen. De opdracht was: Hoe kunnen we onze ijsblok zo vlug mogelijk laten smelten? Zo grappig om hun ideeën te zien: - elk om beurt hun ijsblok onder hun trui stoppen. - naar buiten gaan en de bak in de zon laten staan - schudden met de bak buiten - we leggen elk om beurt onze handen op het ijs en verwarmen het met onze handen door te wrijven Toen kwamen we terug allemaal samen en we kwamen tot de conclusie dat deze geen goede ideeën waren. Ze moesten opnieuw in groep overleggen om een andere manier te zoeken om deze vlug te doen smelten. Er was 1 groep die het had gevonden om hun ijsblok onder de kraan te stoppen. De andere groepen schrokken dat de ijsblok zo vlug was gesmolten. Een superleuke opdracht en leuke reacties nadien: - Och juf dat is hetzelfde met een ijsblok in een glas cola he. - Ja, juf, onlangs lag er sneeuw en deze i